Tullut kevään edetessä hankittua puuttuvia osia kuten huippukuntoisen alkuperäisen custom-mallin ohjaustanko joka löytyi VMPK-foorumin kautta. Tuolta foorumilta saa kyllä uskomattoman paljon apua ja vinkkejä. Ihmiset jopa soittelevat ja antavat vinkkejä mistä osia kannattaisi kysellä vaikkei heillä ole itsellä mitään osia tarjotakkaan. Tälläkin hetkellä olisi pari numeroa joihin pitäisi soittaa ja kysellä josko löytyisi uusi penkki tähän mopoon.

 

Mopon mukana tuli myös ylimääräinen sylinteri joka sai paikoillaan olleen sylinterin ja kannen kanssa kunnon pesun, lasikuulapuhalluksen ja uudet maalit päälle. Porautin molemmat sylinterit Raahessa käydessä Paulinin Paavolla joka hoiti homman varsin harrastajaystävälliseen hintaan.

Johtosarjaa tuli soviteltua mopoon myös ja joitain pikku osia laiteltua paikoileen niin näyttää välillä edes siltä että mopo edistyy :) Johtosarjan pitäisi olla alkuperäinen mutta ainakin kun vertasin mopon vanhaan sarjaan niin johtojen pituudet on ihan liian pitkät. No rullataan tankin alle piiloon kaikki ylimääräinen niin on joskus vara vähän lyhennellä. Etuputket ostin käytettynä kun mopon omat oli niin jumissa ja ruosteessa ettei kannattanut kunnostaan. Tilalle ostetusta parista oli toinen putki mutkalla mutta se oikaistiin parin sorvatun holkin ja prässin avulla priimaksi. Takaiskarit käytin osina ja putsailin ja maalailin ne. Tuli ihan kohtuu hyvät kun ottaa tekijän huomioon.

 

Toki nuo rakentelutilat voisi olla paremmatkin kuin pelkkä parveke :)

Koneremontti tuli myös aloitettua moottorin purkamisella. Hankin kaikki tarvittavat osat etukäteen ettei moottoria tarvitse pitää levällään kovin kauaa. Tottakai kun tarkemmin aloin tutkimaan niin totesin ettei aiemmin muka hyväksi toteamani kiertokanki oli myös vaihtokunnossa ja sen vaihdattaminen on Tampereella todella tyyristä kun kävin koneistamoista kyselemässä. Pitää hankkia uusi kiertokanki Tampereen Pyörästä ja Moposta ja laittaa kaverin kyydillä Raaheen vaihdettavaksi niin sieltä kun kulkeutuu helposti takaisin Tampereelle joskus. Moottorin vaiheista laittelen lisääkuvia kun niitä muistaa ottaa.

Tankki ja sivuposket on ollut maalattavana Latviassa, Riiassa, jossa kaveri maalautti ne automaalaamossa. Hinnaksi jäi kaikkine töineen ja tarvikkeineen n.50€, tarrat ehdin hankkia Suomesta ennen maalausta. Tankin pitäisi tulla Suomeen takaisin toukokuun alussa.